Synkronisering med Tripletex

Bruker du Tripletex kan du synkronisere kunder og prosjekter mellom Tripletex og Timerabbit.

Muligheten for å sette opp synkronisering avhenger av hvilket abonnement du har hos Tripletex, ikke alle prisplaner gir deg tilgang til integrasjoner. Se tripletex.no/priser for informasjon om pakker og prisplaner.

Viktig: Tripletex settes som «master», som vil si at det er informasjonen som ligger i Tripletex som settes som hovedinformasjon, og endringer som gjøres på kunder og prosjekter i Timerabbit vil bli overskrevet av informasjonen som ligger i Tripletex.

Det kan derfor være lurt å alltid gjøre endringer (redigere informasjon om kunder og prosjekter, opprette nye) i Tripletex

Førstegangs oppsett

Tripletex

Det du må gjøre først er å generere en API-nøkkel for å gi Timerabbit tilgang til Tripletex.

Logg inn i Tripletex, sjekk at du har aktivert muligheten for synkronisering: «Selskap – Vår kundeside», merk av i boksen for «API 2.0».

Gå deretter til «Bruker – Min profil – Mer – API Tilgang».

Velg «Ny nøkkel».

Velg «Tilpasset oppsett» og «Alle tilganger». Sett Timerabbit som appnavn.

VIKTIG: Kopier eller skriv ned nøkkelen til senere bruk og trykk «Lagre».

Timerabbit

Logg så inn i Timerabbit. Har du allerede aktiv tilgang på synkronisering skal det være et valg i menyen til venstre. Hvis dette ikke vises, sjekk under «Valg – Abonnement – Tillegg» at «Tripletex – integrasjon» er aktiv. Kontakt kundeservice hvis problemer.

Legg inn brukernøkkelen du fikk oppgitt i Tripletex og trykk «Lagre»

Sjekk om sammenkoblingen stemmer ved å trykke «Test API».

Er sammenkoblingen vellykket, kan du nå starte førstegangs synkronisering av kunder og prosjekter mellom Timerabbit og Tripletex.

Synkroniser

Aktivering av synkronisering må bekreftes.

Når aktivering er bekreftet, trykk på «Start synkronisering» og trykk deg videre når du får beskjed om det.

Dette kan ta noe tid, men etter førstegangs synkronisering vil informasjon automatisk utveksles mellom Tripletex og Timerabbit, så når du gjør en endring på en kunde i Tripletex vil denne endringen også skje i Timerabbit, men ikke motsatt vei.

Hvis enkelte oppføringer ikke blir synkronisert kan det være fordi det er forskjellig stavemåte eller lignende. Du går da igjennom listen som blir generert og velger handling for oppføringene.

Merk:

Prosjekter som kun er opprettet i Timerabbit vil ikke bli eksportert til Tripletex, de må opprettes i Tripletex.

Det vil være mulighet for å opprette to kunder med samme navn, så vær obs på hvilken som blir valgt ved registrering av timer.

Timerabbit har kun to nivåer på prosjekter i motsetning til Tripletexs uendelige. Prosjekter utover to nivå vil ikke bli synkronisert.