Integrasjon mellom Timerabbit og Conta sørger for automatisk synkronisering av kunderegister og prosjekter, samt at du får raskt opprettet en fakturakladd i Conta basert på timeregistreringer i Timerabbit.
Koblingen mellom Timerabit og Conta er en separat tjeneste som du aktiverer fra kontoen din i Conta, så det første du gjør er å logge inn i Conta og finne lenken til Timerabbit. Du finner den under «Innstillinger – Virksomheter».
Har du allerede en konto i Timerabbit kan du logge inn, ellers så blir du sendt til et skjema hvor du registrerer din bedrift for en prøveperiode på 30 dager.
Husk at du må sette om dine kunder i Timerabbit er «Bedrift» eller «Privat» før du synkroniserer, og fyll inn adresse på de som mangler dette.
Når du er registrert får du beskjed om «Start synkronisering». Førstegangs synkronisering er manuell for å sikre mot eventuelle dobbeltregistreringer og feiloppføringer. Følg med om det er noen oppføringer som trenger behandling og klikk deg videre når du får beskjed om det.
Etter at første synkronisering er klar, vil systemene deretter automatisk synkronisere kunder og prosjekter. (For å få prosjekter i Conta må du ha Smart-pakken aktivert i Conta).
For å kunne overføre timeregistreringer i Timerabbit til en fakturakladd i Conta, må du først aktivere «Fakturerbare timer» under innstillinger for Timer i Timerabbit.
Fyll ut ønsket timesats som blir satt som standard. Her velger du også om det skal være mulig å endre timesats ved registrering av timer.
Når du er inne på timeregistreringsskjemaet og fører timer kan du nå huke av i en boks om timen(e) skal markeres som «Skal faktureres». Det er nødvendig for å overføre timer til fakturakladd i Conta.
Når koblingen mellom Timerabbit og Conta er på plass får du et nytt punkt under «Timer» i menyen: «Conta-faktura». Der velger du kunden du ønsker å fakturere, evt prosjekt, henter timeregistreringer og velger hvilke timer du vil skal sendes over til Conta. Sjekk at det er riktig fakturatekst, mva-sats o.l. før du trykker «Send til Conta».
I Conta vil det da dukke opp en fakturakladd som du ser over før du sender til kunde.